American football

Har precis varit och sett min allra första amerikanska fotbollsmatch. Det var bara en scrimmage alltså en övningsmatch, mellan min skola och nån annan skola. Vårt lag sög. Dom blev typ utklassade, hoppas de blir bättre tills dom riktiga matcherna börjar!

Det var bara jag och Darian som gick och kollade på matchen från min värdfamilj. Träffade många av tjejerna från volleyboll laget där också. I början så var det tråkigt att kolla på matchen, varken jag eller Darian förstod spelet så vi bara satt där och stirrade och försökte hänga med i spelet.

Det blev roligare sen när vi träffade nåra av Darians kompisar som vi stod och pratade med resten av matchen. Jag sa omedvetet ja till att gå på en date med en kille, här räknas bio som en date vilket jag inte fattade. Sen blev jag erbjuden att sitta vid en killes lunchbord första dan i skolan...får se vad jag gör med det erbjudandet. Lärde dom lite svenska ord också, väldigt kul att höra amerikanare uttala svenska ord.


Kommentarer
Postat av: Crisse

Det är bra Lina! ;) Hoppas du har det bra!!

Svar: Haha taack Crisse!!
Lina Clausen

2012-08-18 @ 08:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0