Back to schoool

Idag var en väldigt intensiv dag. Hade bara sovit i cirka 6 timmar, så det var ingen bra start på dagen. Om jag har sagt tidigare att jag såg fram emot att börja skolan så tar jag tillbaka det nu. Fattar inte hur jag ska klara ett helt år med det här helt seriöst. Första lektionen hade jag englelska med Mr Ga(y)hagan, han är inte bög men alla uttalar hans namn så. Lektionen gick ganska bra, hade svårt att hålla ögonen uppe dock. Sen hade jag studyhall vilket var slöseri med tid när man inte har några läxor att göra. Efter det hade jag American history och den läraren skrämde mig lite, kändes som att man var med i armén. Han hade sin "4 sekunder regel" om man blundar i 4 sek så räknas det som att man sover och då får man kvarsittning. Man är bara tillåten att använda blå eller svart bläckpenna. Om man ska lämna in läxor så får det inte synas att man har rivit ut pappret från en skrivhäfte, man måste ha ett lösblad eller vara väligt bra på att riva så att det inte syns att det är från ett skrivhäfte. Man måste alltid ha mappar till alla papper, ingen mat på lektioner, inget tuggumi, man får inte lämna sin stol om man inte måste spy eller blöder. 

 

Min videoproduktions lektion och Who wants to be a millionaire lektion hade jag med en lärare som heter Mrs. Stark(Man kallar alla lärare för Miss, Mrs eller Mr och deras efternamn här). Hon verkar hur bra som helst, hon hade inte massa konstiga krav på vad för papper och penna man avänder.  Jag hade även samma lärare i 2 andra ämnen, keramik och foto. Kommer inte ihåg vad läraren heter...kommer bara ihåg att det var svårt att inte somna på hennes lektioner. Hade henne två lektioner i rad och hon gjorde EXAKT samma sak på båda lektionerna. Vi hade äran att få ta del av ett bildspel av hennes spännande resa till Jordanien. Hon stannade på varje bild i evigheter och berättade långa historier om alla bilder. 

 

Jag har även geometri varje dag, den läraren verkar lite speciell, Mr. Kauffman. Han spenderade hela lektionen åt att berätta för oss hur otroligt viktigt det är att man gör läxor, hela framtiden hänger på att man gör sina läxor. Vi kommer få läxor att göra varenda kväll...kommer inte ha någon fritid. När han pratar så ger han i från sig små konstiga ljud ibland och ena sekunden så viskar han och sen helt plötsligt så skriker han nästan, han andas typ inte ens när han pratar. Det är bara non-stop pratande och ibland säger han "hänger ni med?" man hinner inte ens säga ja innan han börjar prata om nåt annat. En annan konstig grej med honom är att när han rättar prov så bryr han sig inte om man har rätt eller fel bara man har försökt lösa uppgiften så får man rätt, kan ju inte direkt klaga på det. Jag vet redan nu att jag kommer ha prov nästa torsdag!

 

Glömde att berätta om lunchen. Här äter alla highschool elever lunch samtidigt så det blir väldigt fullt i deras lilla matsal. Här måste man betala för sin lunch om man vill ha lunch från cafeterian(skolmaten). Man får välja mellen två rätter, idag var det pizza och något annat, jag valde pizza eftersom att jag inte visste hur man valde. Sen fick man välja en liten mugg med konserverad frukt och det fanns typ bara mjölk att dricka. Sen måste man säga sitt skol-id nummer till en mattant så dom kan ta betalt. Väldigt komplicerat tycker jag. 

 

Alla i skolan är väldigt hjälpsamma och trevliga och hjälper mig att hitta till klassrummen. Inte för att jag direkt behöver hjälp skolan är inte ens stor, men det är snällt av dom att hjälpa till i alla fall. 

 

Efter skolan var jag tvungen att sitta kvar och vänta i 45 min på att bussen till Paulding(Staden vi spelade vår volleyboll scrimmage i) skulle gå. Jag behövde inte vänta själv i skolan som tur var nästan alla i laget stannade kvar. Det var en ganska stor skola vi spelade i(det är Stevens gammla highschool). Vi mötte bara Paulding highschool, vanligtvis brukar vi möta flera olika skolor. Vi körde typ i två timmar mot dom sammanlagt blev det 5 matcher, vi vann 2/5. Jag fick spela 2 gånger, jag lyckades fixa ett poäng och sen så smashade jag ett antal bollar. Kändes om att det gick rätt bra idag. Efter matchen så bjöd skolan oss på pizza(blev pizza till både lunch och middag) glass, kakor och läsk. Jag kom hem runt kl 9 och ville bara slänga mig på sängen men jag hade MASSA papper att fylla i och så skrev jag det här långa blogginlägget. Men nu ska jag äntligen sova, godnatt!

                         

                    

                      Imorse när jag gjorde mig redo för första dagen i skolan

                    

 

 

 

 

               


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej lina! Jag tycker att din blogg är helt fantastiskt fin! Den är välldigt rolig att läsa och det är roligt att se vad du gör under ditt år i USA! Det hade varit ännu roligare om du kunde uppdatera din blogg ännu oftare så man får lite updates På vad du gör :D kramar

Svar: Hej Stina! Tack så jätte mycket. Jag försöker att uppdatera den så mycket jag hinner :) kram
Lina Clausen

2012-08-26 @ 09:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0