Blod svett och tårar

Kom på nu att nästan alla mina inlägg handlar om volleyboll dom senaste dagarna så det kanske verkar som att det är det enda jag gör just nu...och det är typ nästan sant.  Jag gör ju såklart andra saker oxå men det känns som att volleybollen är mest intressant att berätta om. 
 
Igår spelade vi vår första övningsmatch, det va i en annan stad som heter Kalida, tog typ en timme med buss. Jag är i Junior Varsity team som är det näst bästa laget efter varsity. Eftersom att vi är yngre och sämre så fick vi spela i en liten instängd luktande hall utan ac. 
 
Jag tror att vårt lag vann 2 av 4 matcher, vilket är ganska bra. Jag spelade i hela 2 minuter...dom 2 minuterna var nog mina mest förvirrade minuter i mitt liv. Jag kanske överdriver lite men det var ganska svårt. Jag hade positionen mitten fram men tydligen så skulle jag börja till höger och byta plats med nån när de hade servat och sen skulle jag blockera bollar och jag skulle smasha bollar osv osv. Det blev för mycket på en gång så jag höll mig till bänken resten av matcherna. 
 
På vägen hem från matchen så fick jag uppleva ännu en regn och blixtstorm, så jag kom hem från Kalida runt kl 11 på kvällen genomblöt och trött. 
 
Idag fick vi våra matchställ, jag valde nummer 23 som Nathan Scott har i One tree hill. Fick dock storlek M på byxorna vilket inte var så kul...dom är gigantiska!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0