Första volleyboll träningen avklarad

Idag hade jag min första volleyboll träning. Det måste nog ha varit bland det jobbigaste jag gjort i mitt liv. Vi började med att springa runt i hallen, sen höll tränaren nåt inspererande tal. Efter det började det jobbiga, vi blev indelade i olika grupper och så gick man runt till olika stationer. Stationerna var bland annat att man skulle hoppa upp på höga pallar, 90 grader mot väggen, hopprep, hoppa jämnfota över en pinne fram och tillbaka, sit-ups och sen var det lite volleyboll övningar. Vi gjorde 3 sånna varv tror jag. När det var klart var det 2 timmar kvar på träningen...tiden gick sååå långsamt. Sen gjorde vi lite passövningar det var ganska kul faktiskt. Sen blev övningarna svårare och svårare och jag kände mig helt lost. 
 
Alla tjejer i laget var hur snälla och hjälpsamma som helst, de försökte hjälpa mig när jag inte fattade och ja de var bara allmänt trevliga. De hade såklart lite fördomar om Sverige, en av dom frågade om vi brukade äta getter. Det har jag aldrig provat i alla fall. De tyckte att jag var lång också, den kommentaren har jag aldrig fått förrut. Ni som känner mig i Sverige tycker säkert att jag är ganska kort, men här var jag bland dom längsta. 
 
Jag ser inte riktigt fram emot att träna imorn och alla andra dagar i veckan...men det blir säkert roligare när jag börjar lära mig att spela bättre. Det är ju i alla fall ett bra sett att lära känna de i min klass. 
 
Annars så har vi också varit i down town i Bryan, där köpte jag två edgerton t-shirts och en träningsväska. Alla här är ju väldigt engagerade i sin stad och skola så de flesta går runt i Edgerton kläder här. 
 
Vi gick också in på en djuraffär där det fanns massa söta hundvalpar. Det var kärlek vid första ögonkastet! Fastnade speciellt för en hund, rasen hette snoodel tror jag. Det var väldigt svårt att slita sig!! 
 
Townhall i Bryan
 
 
Down town
 
 
 
Hur söt?
 
Högst upp på önskelistan!
 
Edgerton t-shirtes jag köpte idag
 
Man fick trycka sitt namn på baksidan
 
Träningsväskan med mitt namn på
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0