Lakehouse

Nu har jag berättat om hela fredags och lördags...vidare till idag. Idag var en jätte kul dag! Bästa på länge! Nic frågade förut om jag ville följa med till hans mormor och morfars lakehouse i Indiana men vi hade inte tid förra veckan att göra det så vi bestämde oss för att åka dit idag. Jag fråga Darian också om han ville åka med och det ville han såklart. Det tog bara 45 minuter dit, inte så långt med tanke på att det var i en annan stat. Det var hur fint som helst där, dom hade ett hus precis vid vattnet, det var en hyggligt stor sjö. Blev ganska avundsjuk måste jag erkänna, dom hade en liten golfbil som vi kunde göra runt i, en båt, vattenskoter, trampbåt, massvis med olika ringar man kan ha efter båten, vattenskidor och wakeboard osv. Vi började med att åka ut med båten för att åka wakeboard och ring. Nic visade oss sina wakeboarding och vattenskid skills, jag och Darian började lite lättare med att åka ring. Det var jätte varmt i vattnet(Som svensk är man ju van vid typ 18 grader här måste det varit runt 25). Det är ganska ansträngande att åka ring ändå det gick rätt fort så man fick hålla i sig rejält om man inte ville bli avkastad. Det blev inga mjuka landingar när man trillade av i farten, man stutsade och flög av, jag skrapade upp hela armbågen. Vi provade även att åka alla 3 på ringen då blev det ännu svårare när man knappt hade nån plats att hålla i sig. 

 

Darian vågade sig även på att prova wakeboard men det gick inte så bra. Han var nära nåra gånger men han kom aldrig upp. Det var några gamla gubbar som inte hade nåt bättre för sig så dom satt och skrek till Darian "Du kan lika gärna sluta du kommer aldrig lyckas komma upp på den". Då var Nic tvungen att få tyst på dom så han satte på sig vattenskidorna och stylade lite och då blev dom tysta. Jag provade också på att åka vattenskidor, det är sååå mycket svårare än vad det ser ut enligt mig i alla fall! Jag kanske bara är dålig på det. Jag kom upp på andra försöket men det var så himla ostadigt så jag ramlade efter 10 sekunder. Nu har jag provat det i alla fall, det var kul så länge det varade!

 

Vi blev även bjudna på middag där, dom hade grillat kycklingfilléer det var hur gott som helst. Fick träffa några av Nic's kusiner som kom tid för att äta. Vi åkte kom hem runt kl 9, hur trötta som helst. Resten av famljen var och shoppade på en stor outlet i Indiana lite synd att jag missade det, men vi hade en super bra dag så jag är glad att jag åkte dit! 

Imorn är det skola igen buhu! Skulle gärna ha en längre helg. Imorn ska den afrikanska utbytesstudenten börja i skolan också, hon har ju varit lite försenad. Hon skulle kommit hit för typ en vecka sen. Ska bli kul och se hur hon är, hoppas hon kan prata engelska hyggligt bra!

Bildbomb från dagen:

Sånna båtar åkte alla runt med där

Nic förbereder sig för att åka wakeboard

Man ser inte Nic så bra men här trillar han i alla fall

När han bytte till vattenskidor

Var tvungen att ta med den här bilden som jag tog precis innan han trilla, tyckte den såg så rolig ut!

Jag och Darian försöker ta oss upp på ringen. Ingen barnlek säger jag bara. 

Håller i oss för livet

Nåra minuter senare...

Jag lyckades hålla mig kvar!

Alla 3 åker

Väldigt guppigt

Nic och Darian

Darian när han provade wakeboarding

Vi spelade lite cornball också, ett spel där man ska kasta sandpåsar på ett bräde med ett hål i! 
Nic och hans morfar

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0