Nära katastrof

Igår(tisdag) efter träningen så var det öppet hus på skolan. Det innebär att man kan gå runt och träffa alla lärare i klassrummen och få lite information om klasserna osv. Jag hade med mig mitt schema och så följde vi det så jag visste vilka klassrum jag skulle va i. När vi kom till klassrummet där jag skulle ha min fotoklass så hälsade vi på läraren och sen går och hon och kollar på ett papper och säger: "Tyvärr den här klassen är överbokad så du är en av dom som vi var tvugna att stryka". Bara för att dom hade för få kameror och för många elever. Jag försökte att fortsätta le och inte säga nåt olämpligt....fotoklassen va ju den klassen jag VERKLIGEN ville ha och så säger hon att jag inte kan ta den!
 
Så vi var tvugna att gå till the guidance consuler för tredje gången(Blev ju kickad från year book klassen tidigare) och ändra mitt schema men då kommer Steven på att hans bror hade precis en sån kamera som man behövde i fotoklassen. Så Steven ringde sin bror och frågade om jag fick låna kameran sen sprang vi tillbaka till fotoläraren och frågade om jag kunde vara med i klassen om vi fixade en egen kamera. Som tur var sa hon ja så vi gick till guidance consulern som redan hade ändrat mitt schema och sa att jag kunde va i fotoklassen så hon ändrade tillbaka. Så allting löste sig tillslut...men det var nära katastrof där ett tag!
 
Idag så kom Nic och hämtade mig i Bryan(han bor i Edgerton) vi hade tänkt åka och bowla innan våran träningar som började kl halv 4 och 4, men Bryan bowling öppnade inte förräns kl 3 så vi fick åka till en grannstad som heter Butler. Det var hur billigt som helst att bowla där bara 5 dollar/ timme vilket är cirka 35 kr/timme. När vi kom dit var det heeelt tomt men tydligen så kommer highschool elever från Butler dit och kör bowling på gympan. Vi hann köra 3 och en halv match på en och en halv timme. Vi slog vad innan bowlingen att om jag vann så skulle han bjuda mig på lunch och om jag vann skulle jag posta en bild när jag gjorde nån ful grimmage på instagram. Han vann alla matcher hehe och det slutade med att jag "glömde" posta bilden på instagram och han bjöd mig på lunch i alla fall.
 
Vi åt på subway, innan vi gick in så kom vi överens om att vi skulle låtsas som att han var en brittisk utbytesstudent bara för att han gillar att göra sin brittiska accent och att jag var en svensk utbytesstudent(jag behövde ju inte låtsas). Så vi gick in och beställde och han började prata på brittiska och dom gick verkligen på det haha. Dom började fråga oss saker om England/Stor brittanien och Sverige. Nic visste ju inget om England så han fick bara hitta på nåt. Kanske inte låter så kul nu när jag berättar det men det var kul då i alla fall!
 
Imorgon så är det första dan i skolan. Börjar bli lite nervös faktiskt men inte så nervös som jag trodde jag skulle vara. Jag vet inte om jag har sagt det men jag kommer att vara en Junior i min skola alltså 11e klass. Jag skulle gärna kunna ha sommarlov ett tag till men det ska samtidigt bli kul att komma igång med skolan. Jag har ju inte så svåra lektioner hoppas jag i alla fall och jag behöver bara få C i alla ämnen vilket är som ett E i Sverige. Nic har lovat att hjälpa mig med ceramics klassen och jag vet att jag har en del klasser tillsammans med tjejer från volleybolll-laget! Det räcker tydligen inte med att det är första dan i skolan vi ska även spela en volleyboll match i en annan stad direkt efter skolan. Nu måste jag gå och packa min väska för skolan imorn! Peace out. 
 
Fina bowlingskor
 
Nic satsar på strike
 
Granny styleeee
 
 
Här är bilden som jag skulle ha postat på instagram...bjuder på den! 
 
Big foot eller vad?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0