Party in the USA

Orkade inte uppdatera bloggen igår så det blir ett längre inlägg nu istället, hoppas ni orkar läsa hela inlägget utan att somna. I lördags kväll så var det partyy här hos min värdfamilj. Michelle hade ju bett en tjej i Darians klass att bjuda in lite folk hon kände.

I början var det ganska tråkigt och stelt för att nästan ingen var där, inte ens tjejen som hade fixat festen. Efter nån timme så började folk komma och vi började spela kort och alla hade kul! När alla hade dragit runt 2-3 så var det bara jag, Darian, JP(Darians kompis som typ har flyttat in i vårt hus), Joe och Nic. Vi bestämde oss för att åka till Wallmart för att Darian hade slut på sin energidricka som han dricker konstant.

Det är många skumma människor som hänger på Wallmart på kvällarna. När vi skulle gå till bilen så stötte vi på 2 st killar som såg ut som värsta lantisarna med cowboy kängor och grejer och frågade oss om vi visste nån fest i närheten. Vi sa nej och tänkte gå och då säger dom "men vi har massa öl vi kan ju starta en fest här". Eehh ja vi vill jätte gärna stå och dricka öl med två efterblivna lantisar utanför Wallmart kl 3 på natten. Väldigt generöst erbjudande men vi tackade nej!

När vi kom tillbaka hem så var alla killar hungriga igen och åt upp halva vårt kylskåp(överdriver inte). Fanns nästan inget att äta till frukost.

Det blev en lyckad kväll i alla fall tillslut. Ja det var lördagen det, igår åkte hela familjen förutom Darian som fortfarande va trött sen i lördags, och Delaney's kompis och spelade putt-putting(minigolf). Det var kul förutom att det var så sjuuukt varmt och att den här familjen kan bli väldigt tävlingsinriktade. Det är lite synd att det blir så mycket drama bara av att spela minigolf, men jag är ju i USA nu så det är bara att vänja sig vid drama!

Vi åkte även go-cart och sen åt vi lunch på Buffalo wild wings. Hade väldigt höga förväntningar innan vi åt för att Delaney och Allison hade sagt att det har en av deras favoritrestauranger och att deras kycklingvingar var såå goda. Men det kan jag tyvärr inte hålla med om!! Har gillat i stort sett all mat sen jag kom hit men usch det där var inte gott. Alldeles för starkt också.

Nu har jag precis kommer hem från min 2 och en halv timme långa träning, ikväll så ska vi på orientation i skolan. Man får typ en guidad tur runt i skolan och de berättar lite regler och sånt.


Går ju inte att ha en fest i USA utan röda muggar.

Spelar minigolf!

Buffalo wild wings där vi åt lunch. Gå inte dit om du gillar god mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0