Pluggpluggplugg

Idag har jag varit i skolan, tränat och gjort läxor. Det är allt man hinner med på vardagarna här. Hade matteläxa, en engelska uppsats att skriva, ett häfte med engelska uppgifter och en historia uppstats. Duktig som jag är så har jag nu slagit in mina feta skolböcker också. Här slår man in sina böcker i papperskassar, trodde dom skojade först när dom sa det men tydligen inte. Om man inte slår in sina böcker här så kan man få kvarsittning så det är bäst att slå in dom!

Dom sätter betyg på allt möjligt konstigt här på lektionerna, om man har skrivit sitt namn på rätt ställe, skrivit med rätt färg på pennan, använt rätt sorts papper, hur mycket man deltar(inte så konstig regel), om böckerna är hela tror jag att man får pluspoäng och om man bara lämnar in läxan även fast man har gjort helt fel så får man poäng för det i alla fall!

Fick en trevlig överraskning ikväll när jag kom hem också. Tydligen så har jag missat att ta ett antal vaccinations sprutor, om jag inte börjar ta dom innan ett visst datum så kickar dom ut mig från skolan tills jag är vaccinerad så att jag inte ska smitta folk med alla dödliga sjukdomar jag bär på.

Jag som tog typ 10 sprutor inför USA trodde att det va sista jag skulle behöva ta på länge...

Nu tänker jag gå och sova godnatt kära läsare!

Mina feta skolböcker inslagna med papperskassar:


Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för alla bra tips! Jag tror jag ska införa lite förändringar på Källängen...;) Kvarsittning för ej inslagna böcker. Då kanske det äntligen blir lite ordning...:)

Kram fr Tistrontunet!

Svar: Haha ja det funkar här så varför inte! Kram
Lina Clausen

2012-08-28 @ 21:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0