Shopping i Fort Wayne

Dagen började med en stadig frulle som min värdpappa Steven hade lagat. Han gjorde en riktig amerikansk frukost, var typ som en buffé. Han hade gjort amerikanska pannkakor, nån sorts kanelrullar, toast, french toast osv. Jag höll mig mest till pannkakorna som var jätte goda! 
 
Efter frukosten så begav sig hela familjen inklusive Delaney's pratglada kompis iväg till ett shopping mall i Fort Wayne som ligger i grannstaten Indiana. Ska försöka besöka så många stater jag kan medan jag är här!
 
Det var ett ganska stort mall som vi var på dom hade alla mina favoritaffärer: Abercrombie and fitch, Hollister, Forever 21, American Eagle, Victorias secret och H&M. Det blev en väldigt lång  och dyr dag. Det är mentalt ansträngande att gå i massa affärer där man vill ha allt som man ser men inte kan köpa allt. Hittade en del kläder i alla fall köpte en klänning, en kjol, ett par skor, en mysig tjocktröja, en topp, ett par mjukis shorts från abercrombie and fitch och ett par till volleyboll shorts. 
 
Det blev en väldigt lyckad dag men är väldigt trött efter att ha sprungit runt på massa affärer. Imorn ska hela värdfamiljen och deras kusiner och deras mamma plus en till kusin(2 av dom är i min ålder och går i min skola) åka till en vattenpark. Har inte badat på länge så det ska bli kul, vädret ska bli ganska bra oxå 27 grader och sol!
 
Hittade katten Fischer(som sitter i nån konstig ställning) igår i min säng när jag skulle sova...den var inte lätt att få bort från sängen. 
 
På väg mot shopping mallet, huset man ser är ett amish hus. För er som inte vet vad Amish folk är så är det människor som lever som på 1800-talet, dom har ingen elektricitet, dom åker runt med häst och vagn, jobbar som bönder och dom har egna amish-skolor som barnen går i.
 
Det var fullt av Amish folk på väg till Fort Wayne
 
Gränsen till Indiana!
 
Smyfotade lite Amishfolk i gallerian hehe, såhär går dom alltså klädda med fina vita mössor och långkjolar.
Hela shoppinggänget förutom min värdmamma Michelle som tog bilden
F.v Darian(som är lika gammal som mig), Steven (min värdpappa), Jag, Allison, Delaney's kompis, Delaney
 
Här är slutresultatet från dagens shopping
 
Nu på kvällen så roade jag och mina värdföräldrar oss med att prova att äta chilifrukter. Brännan i halsen kom inte förens efter nån minut så jag fortsatte att äta och kände mig fett tuff...ångrade det senare! Det kändes seriöst som att min hals brann!! Men det var värt det i alla fall
 
En av chilifrukterna vi provade, det här är en av världens starkaste!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0