The amazing race

Igår hade vi en lite annorlunda träning, vet inte om ni har sett tv-programmet the amazing race, tror det går på 6an. För er som inte vet vad det är så är det en tävling, tror att de tävlar två och två. Dom får en lapp eller nåt där det står vart dom ska och dom måste själva ta sig dit utan hjälp och när de kommer fram till den första platsen så får de nån uppgift att göra och när de har klarat det får de en ny lapp. Det går ut på att komma först till slutdestinationen. Är inte så bra på att förklara men hoppas ni fattade ungefär i alla fall!
 
Igår hade vi alltså en miniversion av The amazing race, vi var 5 st i varje lag. Vi började i voleybollhallen där vi skulle gå i ett led och runda en kon, med en volleyboll mellan varje person. Man fick inte hålla i bollen med händerna så man var tvungen att trycka sig emot varandra så bollarna inte trillade ner, då var man tvungen att börja om igen. Vårt lag blev sist klar så vi hamnade lite efter! Man fick en lapp där det stod vart man skulle, vi var tvugna att springa ganska långt. Orkar inte berätta i detalj om hela tävlingen men ett uppdrag var att man skulle blåsa såpbubblor genom en ring som var typ 2 meter bort, hitta marshmellows i en hink med mjöl, lägga sockervaddsbitar i en skål på huvudet med en sked med förbundna ögon, smaka bebismat och lista ut vad den innehöll( jag fick sötpotatis smakade skit), det var ett frågespel med volleyboll frågor, hålla 8 ballonger i luften i 1 min, blåsa ner plstmuggar från en stol med ett sugrör, kasta en tennisboll i en hink osv osv. En av lapparna vi fick var på svenska haha så alla fick använda google translate men mitt lag hade ju turen att ha en mänsklig översättare. 
 
Även fast vi kom näst sist(bättre än sist iaf) så var det en kul dag! Senare på dan så hade vi en övningsmatch igen fast den här gången var det på hemmaplan och mot gamla Edgerton elever. Satt på bänken och hoppades på att de inte skulle be mig att spela...men det är klart dom gjorde det! Var lika förvirrad som förra gången men som tur är så hjälpte alla i laget mig var jag skulle stå och vad jag skulle göra. 
 
Junior tjejerna från laget (som kommer gå i samma klass som mig i skolan) i en av volleyboll coachernas hus där vi fick värsta taco buffén efter The amazing race
F.v Sarah, Jag, Jamie, Devin, Kaelyn, Hannah Herman och Hannah Walker
 
Serious faces

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0