Work hard play hard

Har aldrig tid att uppdatera bloggen nuförtiden, prioriterar att vara social med familjen istället för att blogga hela tiden. Tänkte börja med att berätta om i fredags, det var min andra dag i skolan. Vi gjorde i stort sett samma sak på lektionerna som i torsdags. På keramik och fotoklassen så fortsatte läraren att visa sina fantastiskt intressanta bilder från sin resa till Jordanien och Israel. Hon verkar vara lite halvt senil för hon började visa samma bilder som hon visade i torsdags, väldigt tråkigt i alla fall eftersom jag har den läraren 2 lektioner i rad så jag fick se bilderna 2 gånger. Dom andra lektionerna flöt väl på som vanligt, kändes som tiden gick extremt långsamt. 
 
Fick lite läxor också, himlans tur det så jag alltid har nått att göra. Varför skulle man vilja ha fritid när man kan göra läxor varje kväll? Fattar inte hur man kommer ha tid att göra alla dessa läxor. Kan ju säga R.I.P till min fritid redan nu. HIttils har jag fått 2 läxor, fick en i engelska där man skulle skriva om sitt första minne, bästa minne, värsta minne och vad man ville göra i framtiden. Blev ca 1 och en halv sida. Sen fick jag en läxa i American history som var att man skulle läsa hela första kapitlet och sen göra en sammanfattning av kapitlet på en halv sida. Det kanske inte låter så jobbigt men grejen är att ett kapitel i den här boken är runt 40 sidor. Sånna här läxor kommer jag få varenda dag. I Sverige så skulle jag klaga om jag fick 5 sidor att läsa. Man har ju bara en dag på sig att göra varje läxa här också, helt sjukt. 
 
Efter skolan så var det träning som alla andra dagar den var bara en och en halvtimme lång vilket var skönt efter ha haft en intensiv skoldag. Jag har hört andra berätta att rykten sprid väldigt fort på amerikanska highschool eftersom att det gillar drama, fick bevis på det i fredags. I skolan i fredags när jag var påväg till min fotoklass så kom en kille som också går i min fotoklass Andrew heter han tydligen, han frågade om han kunde gå med mig till lektionen. Självklart sa jag ja, alltid trevligt att slippa gå ensam. Det jag inte visste var att han hade en flickvän i mitt volleyboll lag och hon hade tydligen sett oss när han gick med mig till lektionen. Det hade hon berättat för en tjej som hade berättat det för en annan tjej i mitt volleyboll lag och sen på träningen kom hon och sa till mig "jag hörde att du fick sällskap till lektionen". Ja det är lite kul att en sån liten grej kan bli en stor grej på så kort tid. 
 
Efter träningen så hann jag bara åka hem och äta middag sen var det iväg till den första riktiga amerikanska fotbollsmatchen, den första var bara övningsmatch. Det var mer folk här den här gången och det var cheerleaders som dansade och skolans band spelade. Sen när spelarna kom in på plan så stod alla på sidorna och gjorde high fives. Jag satt med några tjejer från volleybollen, det var kul i kanske 1 timme men sen när man insåg att det var lika lång tid kvar så blev det lite långtråkigt. Man blev trött av att stå upp i 2 timmar, speciellt efter en hel skoldag+träning. Efter det var jag helt slut! 
 
 Bilder från fotbollsmatchen i fredags:
 
Skolbandet som spelade innan matchen
 
 
Vi gjorde high fives med laget!
 
 
I början av matchen
 
Här ser man alla cheerleaders och fotbollspelarna
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0