X-country meet och EF middag

Efter den intensiva fredagen så ville jag bara sova hela lördagen men så blev det inte. Blev väckt klockan 10 för att äta gemensam frukost med hela familjen och sen kl 11 så åkte vi iväg till grannstaden Defiance som ligger ca en halvtimme bort. Vi åkte dit för att Michelle var där med sitt Junior high cross country lag som hon cochar på en stor tävling. Även highschool cross country laget var där känner några av dom så det var kul att få träffa dom!
 
Efter det så var vi hemma ett tag och då tog jag tag i mina läxor och hann även skypea med min kära mor och far hemma i Sverige. 
 
Sen runt kl 4 åkte hela familjen iväg till en EF middags/möte grej som var nånstans i nån grannstad in the middle of nowhere. Det är tydligen obligatoriskt att gå på två stycken sånna här möten för att få veta lite regler och annan information en gång i början av året och en gång i slutet. Det var min IEC(kontaktperson från ef) som ordnade det här. Alla skulle göra nån maträtt och ta med och vi gjorde så klart svenska köttbullar. Eller Steven gjorde dom rättare sagt!
 
Det var inte bara vi som var där utan det var andra utbytesstudenter också som bor i samma del i Ohio. Kände igen en av dom, Claire en tjej från Nederländerna som gick i samma klass som mig på EF-campet och hon tog samma plan som mig till Toledo. Sen var det 2 stycken tyska tjejer, en från Thailand och en kille från Italien. Det var kul att höra lite hur alla andra hade det i skolan och så. Dom hade även en lite sjö på tomten eller pond som dom säger här. Det var så himla varmt och vi hade med oss badkläder så jag, Darian och Allison bestämde oss för att bada. Vi trodde att andra också skulle ta med sig badkläder men vi var tydligen dom enda som ville bada. Det var gigantiska fiskar i sjön dom var typ samma storlek som en gädda, jag hatar ju att bada med fiskar men det gick bra i alla fall, ingen attackerade mig! Vi satt och pratade en stund med alla värdfamiljer och utbytesstudenter och Michelle och Steven sa sen i bilen: "du borde va glad att du fick oss som värdfamilj!" Jag kan inte annat än att hålla med, dom andra familjerna var ganska konstiga. 
 
Allison flätade mitt hår påväg till EF middagen
 
Den lilla sjön som vi fick bada i på EF middagen
 
Lite folk som var där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0