Frankenmuth

I lördags så började vi dagen tidigt, kl 7.30 så började vi vår lilla roadtrip till Frankenmuth, Michigan. Vi var bara där över dan och det tog 3 timmar dit, så det blev mycket bilåkning för en dag. Frankenmuth ska se ut som en gammaldags tysk stad, det var massa fudge affärer med hemmagjort godis, ost affärer, läder affär och ett öl museum. Det fanns 2 st restauranger  downtown och båda hade i stort sett bara kyckling, wienersnitzel och bratwurst. Allt kändes väldigt tyskt i alla fall. Största anledningen till att jag ville åka var för att åka till outelterna. Spenderade de  2 timmarna vi var där på American eagle, det var allt jag hann med men blev väldigt nöjd med mina köp. 
 
Vi fortsatte shoppingen i Toledo och jag hittade julklappar till nästan alla i v familjen. Köpte en t-shirt och choklad till Darian, en topp från Hollister och en One direction kalender till Delaney, choklad tryfflar till Steven och lotion, schampo och sånt till Michelle. Har bara en kvar nu att köpa. 
 
Var en väldigt lång men lyckad dag. I söndags gjorde jag inte så mycket, gjorde lite läxor som jag skjutit upp hela helgen. Hade ingen större lust att gå till skolan idag, och som tur var behövde jag inte det. Skolan blev inställd pga dimma. God bless America. 
 
Världens största julaffär, det fanns hundratals olika julgransdekorationer och julpynt
 
Dat ass
 
 
 
Only in America. Fanns mat som julgranspynt 
 
 
 
World famous chicken
 
Tomten på kom besök
 
Färgglada popcorn
 
Fudge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0