En bättre vecka

I veckan har det inte hänt så himla mycket intressant, det har varit ganska stressigt nu innan jullovet för att alla lärare vill bli klara med saker. Alla förrutom min American History vikarie som bestämde sig för att spendera halva veckan med att berätta sin livshistoria, han har ett helt sjukt bra minne men hans liv är inte tillräckligt intressant för att spendera 3 HELA lektioner om att bara prata om sig själv. Sen i fotografi så har vi börjat jobba med photoshop och min lärare kan i stort sett inget om photoshop så jag måste lära henne hur man gör grunläggande saker som en lärare förmodligen borde kunna. Men det är alltid bra att mina photoshop kunskaper kommer till användning. 
 
I onsdags så var det en av dom bästa dagarna hittills. Vi åkte nämligen och valde ut en hundvalp som kommer flytta in hos oss om 4 veckor. Jag har ju aldrig haft en hund förrut så gissa hur taggad jag är?! Hunden är en 2 veckors gammal beagle, en hona som inte har nått namn ännu, vi jobbar på det fortfarande. Hunduppfödar stället där vi köpte hunden ifrån va lite halvskumt, det va hundbajs ÖVERALLT på marken och alla hundar såg ut som att dom va hemlösa, och gubben som ägde stället va värsta creepet. Tur att vi räddar en stackars valp från att växa upp som en sexslav som producerar valpar hela dagarna. 
 
För att göra veckan ännu bättre så är det ju sista dan imorn innan lovet börjar och bara 4 dagar till Julafton här i USA. Om vi nu kommer överleva jordens undergång imorn, inte för att jag ens tror på det men det är ju lite skumt sammanträffande att det kommer va värsta regn/snö och blås stormen här och elen kanske kommer försvinna till och med. Skolan kommer säkert bli inställd och vi kommer sitta hemma utan TV, dator, mobil, ljus osv. 
 
Hoppas ni får en jätte bra dag! 
 
4 veckor kvar tills jag får se den här lilla skönheten igen 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0