heeeej

Oj va dålig jag har blivit på att blogga...skyller på att jag har haft fullt upp med läxor, vilket jag faktiskt har. Alla lärare har bestämt sig för att bli klara med allting innan jul så det innebär att dom pressar och har prov hit och dit=dödar min fritid=inget bloggande. Så nu blir det ett sånt där överdrivet långt och alldeles för detaljerat inlägg igen som ingen orkar läsa men som jag envisas med att skriva i alla fall.
 
Så för att göra en lång historia lite kortare så måste jag ju börja att berätta om thanksgiving och det va väl inget sådär jätte speciellt. Va som en vanlig lite halvstel familjemiddag men med överdrivet mycket mat. Förrutom kalkon så är det potatismos, stufffing, blåbärsmuffins, såser, bröd, gröna böner gryta, majsgryta, sötpotatisgratäng osv osv. Det va inte den godaste maten jag har ätit men kalkonen va god i alla fall. Och sen kom ju efterrätterna men eftersom att halva släkten går på viktväktarna så var det massa sockerfria efterrätter vilket var en besvikelse för mig men jag höll mig mest still blåbärs cheescake och dirtpudding(SÅÅ GOTT). Efter maten så blev det lite spel och sen åkte vi hem. 
 
På kvällen blev det ju black friday shopping, köpte inget pga galet långa köer. På lördan så var det thanksgiving lunch igen men med andra sidan av släkten och den va i stort sett samma sak.
 
Den här veckan har gått så himla fort, hade ju bara 4 dagar var ledig i måndags har inte hänt så mycket. Har dock varit en hel del drama här på skolan, precis som det ska va. Igår fick jag höra att en tjej i min årskurs är gravid, tyvärr så är hon redan 17 så hon missar 16 and pregnant. Tycker synd om henne faktiskt för att hon har ingen pojkvän och hon ska behålla barnet så där rök hennes liv. Sen så kommer förmodligen en lärare få sparken för att ha tvingat en tjej som hade en astma-attack att fortsätta springa på idrottslektionen. Rätt åt honom vilken idiot. Idag fick jag även höra att en kille i min årskurs numera sitter i finkan, tänker inte ta upp anledningen här.
 
Känns som att man är med i en amerikansk drama tv-serie just nu med allt som händer. Idag hade vi ett till sånt där pepprally och cheerleader coachen började nästan gråta för att hon tyckte att vi hade för lite schoolspirit, väldigt känslosamt tydligen. 
 
Jag känner att jag börjar bli lite amerikaniserad, jag tränar knappt just nu eftersom att jag hoppade av basketen och jag äter sååå mycket onyttig mat hela tiden. Det är hamburgare eller pizza nästan varje dag och läsk och kakor. Det är svårt att motstå när alla andra äter det. Som tur är börjar indoor track (friiidrott) nästa vecka så det kommer bli min räddning. Har varit på ett gym i närheten nåra gånger och simmat, sprungit och spelat basket med familjen. 
 
Thanksgiving
 
 
DJ inne på Macy's på black friday
 
Åkte och kollade på en julparad med Elsie (utbytesstudenten från Ghana) 
 
Jag och Elsie
 
Såhär ser huset ut nu, julpyntat och fint!
 
Fishers favoritplats, under granen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0