89 dagar senare...

Snart har jag varit här på andra sidan jordklotet i 100 dagar, ganska sjukt. För er som funderar på att åka och tycker att det här verkar kul, sluta fundera och åk bara för det är såå värt det!
 
Är fortfarande lika dålig på att uppdatera bloggen blir alltid på söndagar i sista minuten så nu tänkte jag plåga er med ett riktigt långt inlägg. I alla fall så tänket jag berätta om veckan. Har varit en ganska jobbig vecka eftersom att jag hade 3 st prov i fredags pus alla läxor man får varje dag. Jag hade American history (som var på 3 kapitel med typ 120 sidor plus om american constitution), engelska glosprov och Geometri prov. Historia provet är typ avgörande för mitt betyg, om man misslyckas på det provet så är man typ körd. Jag har C+ just nu och EF kräver ju att man har minst C i alla ämnen så jag hoppas att jag inte hamnar på D efter det här provet. Har A i alla andra ämnen just nu.
 
Så det har varit mycket pluggande i veckan, jag är dock rätt bra på att skjuta upp pluggandet till sista minuten så det blev mest pluggande i torsdags kväll. 
 
Nu är ju volleybollen över som jag berättade, och egentligen så har man rätt att ta en veckas paus innan man börjar med basketen vilket jag verkligen såg fram emot, men tydligen så är det bäst att börja träna i alla fall för annars tycker tränaren att man verkar lat och då är det stor risk att man inte kommer med i laget. Jag tog en ledig dag från träning i måndags men i tisdags så bestämde jag mig för att gå. Jag var förberedd på jättehård träning men vi behövde bara springa typ 1 och en halv kilometer och sen göra lite abbworkout och tränaren va inte ens där. Sen den andra träningen så var vi från volleybollen tvugna att lämna in volleyboll uniformerna så vi missade träningen. Jag och några andra tjejer bestämde oss för att träna själva i alla fall, så vi sprang och gjorde övningarna även fast det va svinkallt och ösregnade, riktiga krigare.
 
I tisdags så spelade varsity en volleyboll turnering här i Bryan så jag gick och kollade. Dom förlorade så då slapp man sitta hela dan igår och kolla på volleyboll. 
 
En ganska konstig grej som hände i veckan var när jag skulle ta en dush på kvällen. Dörren va låst (delar badrum med Delaney och Allison) så jag knackade på badrummet och på deras rum men ingen svarade. Jag gick ner till Steven och Michelle och sa att jag inte kunde komma in i badrummet och tillslut så kom dom upp och provade att öppna dörren till Delaneys rum men den var ju låst. Sen kom Darian och undrade vad vi höll på med. Så vi stod där alla 4 och bankade på dörren och skrek i säkert 15 minuter men inget hände. Så vi började seriöst tro att dom var döda för det va omöjligt att inte vakna av det. Steven började skruva ner dörren och Michelle och Darian klättrade ut genom fönstret till balkongen och började banka på deras fönster och efter kanske 5 min så öppnar dom dörren och frågar vad vi håller på med och ser helt förvirrade ut. Dom hade sovit hela tiden och inte märkt nånting alls, helt sjukt att dom inte vaknade. Mycket drama för att få ta en dush.
 
I fredags var det fotbollsmatch i Fairview, näst sista för säsongen. Det va svinkallt och regnade så jag hade på mig 3 st tjocktröjor och en regnjacka men jag frös i alla fall. Fick låna uggs av Delaney och när jag tog av mig dom var mina strumpor bruna för att dom hade läckt igenom. Sen så hann jag vara hos Gabe i en timme med Lindsi och Dakota, blev lite jobbigt läge när klockan var 12 vilket är mitt corfue och ingen kunde skjuss mig hem. Löste sig tillslut i alla fall. Sen igår lördags så åkte Steven och Michelle iväg så deras mormor och morfar har varit här hela helgen. Så vi åkte till Lima typ en timme bort och gick på ett historia museum och kollade på ett gammalt hus, inte det roligaste jag har gjort hittils. Idag ska jag göra läxor, städa badrummet och diska..mycket kul att se fram emot när man skjuter upp allt till sista minuten
 
Jag och Lindsi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0