Homecoming week

Den här veckan är det homecoming week eller spirit week på vår skola. Varje dag så är det olika klädeteman. Här är teman för hela veckan:
Måndag- Twinday
Tisdag- Class age day (Freshman var bebisar, sophmore var barn, juniors var vuxna och seniors gamlingar) 
Onsdag-I'd rather be...day- 
Torsdag- Duct tape day
Fredag- Yellow and maroon madness day (det är skolans färger, gul och vinröd)
 
Jag hann inte planera nån tvilling outfit så jag klädde inte ut mig i måndags men många var riktigt satsiga. I tisdags så försökte jag klä ut mig så gott jag kunde tog på mig svarta jeans och en finare topp för att försöka se lite mer vuxen ut. Äger ju inga tantkläder så det var ganska svårt. Seniors var helt klart mest satsiga, dom hade sprayfärgat håret grått, dom gick runt med käpp och långa, blommiga tantiga klänningar och glasögon. En av killarna rakade håret så han bara hade hår på sidorna som en gammal gubbe och sen sprayfärgat det grått. Han såg helt seriöst ut att vara 50-60 år gammal. 
 
Idag var det alltså I'd rather be day och jag och en annan tjej hade planerat att klä ut oss som Bikers fråga mig inte varför det va hennes idé. Så jag tog på mig svarta jeans och skinnjacka men jag hade tyvär inga boots så outfiten blev inte helt fulländad. Men man tar ju vad man har. Idag så var det även auktion för fotbolls uniforms tröjorna som spelarna har använt den här säsongen. Så man kunde gå och skriva upp sitt namn och hur mycket man ville buda för tröjan. Jag bjöd 1 dollar(ca 7 kr) på Gabe's tröja, om nån bjöd över mig kommer jag bli riktigt sur. 
 
Tror inte att jag kommer slå in mig själv i tejp imorn på Duct tape day, säkert nån som kommer göra en hel outfit helt gjord av tejp, amerikanare kan ju vara lite galna ibland. Folk går verkligen all in när det gäller utklädnader. En kille idag hade bytt kläder med en tjej så han hade på sig tajta utsvängda tjej jeans, en rosa tajt topp med bh under, flip flops och en peruk. 
 
Hade ännu en 2 timmars försening i tisdags pågrund av mitt nya favoritväder dimma. Perfekt start på dagen när klockan ringer men man kan somna om igen och sova i 2 timmar till.
 
På fredag så är det homecoming fotballgame hoppas verkligen att vi kan vinna då. Trött på att se vårt lag bli krossade. Extra viktig match oxå! Sen på lördag kväll så är det ju homecoming dance. Jag har faktiskt en dejt till dansen, ska gå med Gabe. Jag Lindsi, Dakota och Gabe kommer åka dit tillsammans och sen stanna i kanske en halvtimme-timme och sen åka och äta middag eller glass eller nåt och sen åka hem till Gabe. Dom har gjort homecoming dansen ganska tråkig eftersom man måste dansa typ formell dans man får ju knappt röra varandra för det anses opassande. Jag har en klänning nu i alla fall men inga skor...har lite panik över det. Har ingen tid att åka och köpa skor så jag ska fråga om jag får låna av nån.
 
Nu ska jag återgå till att göra mina läxor och sen sooova! 
 
Här är min homecoming klänning som jag köpte lite hastigt i sista minuten. Åkte till Fort Wayne med Michelle, Allison, Delaney och Sarah(deras kusin) för att hitta en klänning. Gick runt i 2 timmar och kollade och kände mig fett kräsen. Ganska svårt att hitta en klänning här när alla klänningar är helt glittriga eller typ limegröna eller jätte stark rosa med paljetter osv. Inte riktigt min stil. Men tillslut hittade jag den här som var ganska söt enligt mig i alla fall. 
 

Kommentarer
Postat av: Agnes

ååååh vilken söt klänning! Hoppas du får det mysigt med Gabe ;) <3

Svar: Taaack Aggi :D <3
Lina Clausen

2012-10-06 @ 10:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0