Massa plugg, Mitt Romney och Basket try-outs

Har haft fullt upp som vanligt i veckan så därför bloggar jag idag när det ändå är söndag och man inte har så mycket att göra. 
 
Först tänkte jag bara börja med att säga att det går så mycket bättre i skolan nu, har B i American history tack vare att jag fick A på det senaste provet. Sen har jag A i alla andra ämnena. Det är ganska kul att folk frågar en om hjälp i english class, hur ord stavas och sånt. En del människor här har till och med svårt att läsa på engelska när dom är 16-17 år och kan knappt stava.
 
I fredags så började basketen på riktigt oxå. Vi har ju haft "frivillig" konditionsträning i en och en halv vecka som man nästan måste gå på om man vill få en plats i laget. Den träningen va inte alls så jobbig så jag trodde ju att den riktiga basketträningen inte skulle vara så jobbig som alla hade sagt, men oj vad fel jag hade. I fredags så började ju då basket try-outs och vi hade även morgon träning i 2 timmar igår(lördags) och sen får vi veta på onsdag efter träningen om vi kom med i laget eller inte. Så dom här 5 dagarna kommer vara dom jobbigaste för dom vill se vem som klarar pressen. Man springer konstant, och man hoppar och så gör vi massa basketövningar som jag aldrig har gjort förrut som dom förväntar sig att alla kan perfekt. Känns bara som att jag skämmer ut mig själv. 
 
I torsdags kväll så hade jag ingen träning så då passade jag, Michelle, Darian och Darians kompis Andrew på att åka till Defiance, en stad ca 30 min härifrån för att kolla på Mitt Romney's tal. När vi kom dit så var det flera tusen människor där och vi fick köa i säkert en timme. Man var tvungen att gå igenom sånna där flyplats spärrar och man fick inte ens ta med en väska in. Folk hade på sig Mitt Romney t-shirts och knappar och höll i skyltar. Utanför så stod Obama-supporters och protesterade. Allt kändes väldigt typiskt amerikanskt. Vi skulle aldrig ha nåt sånt här i Sverige. När vi väl kom in så lyckades vi få en plats bara några meter från scenen där han skulle hålla sitt tal. Det kändes mer som att man var på en konsert än ett politiskt evenmang, folk var helt överdrivet taggade. Jag trodde att Romney skulle komma direkt och hålla sitt tal och sen var det klart men nej tydligen så skulle 10 andra okända politiker hålla långa tråkiga tal och sen var det det nått countryband och en rocklegend som heter Meatloaf som skulle spela och sen så kom Romney. Då var man redan så trött och uttråkad att man inte ens orkade lyssna. Och för er som tror att jag supportar på Mitt Romney nu ska vill jag bara säga att jag bryr mig inte om politik så mycket så jag stödjer inte nån av dom, men om jag måste välja så är det nog Obama. 
 
Folk som protesterar
 
Spärrarna man va tvungen att gå igenom
 
 
 
 
Romney
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0