3 dagar i rad

Det här är tredje dagen som skolan har blivit 2 timmar försenad pågrund av dimman haha. Eller igår blev den ju tillochmed helt inställd. Anledningen till att dom gör så är för att skolbussarna inte kan åka när det är dimmigt och om någon skulle bli skadad på skolbussen när dom åker i dimma så kan dom stämma skolan. Om det är såhär när det är lite dimma så kan man ju undra hur vintern är när det är snöigt och isigt, lär ju bli som ett långt vinterlov hela vintern då. Dom säger att det är risk för dimma imorn igen, har inget emot det.
 
Imorse sa ingen till mig att vi hade 2 timmars försening så jag gjorde mig i ordning och gick ner för att åka till skolan men då var det släckt överallt och det var helt tyst överallt. Först trodde jag att alla hade åkt utan mig men sen kom jag på att det säkert va försening så jag gick och la mig igen. 
 
Inte så jobbig dag på skolan, vi hade ju så korta lektioner så man hinner inte göra nåt. Sen hade vi en tornado evakueringsövning på matten, vilket var väldigt passande. Han glömde nämligen bort att ge oss läxa för kvällen, score!
 
Nu känner jag att jag börjar vänja mig vid att bo här och att gå i skolan här. Stör mig fortfarande på småsaker och att en del människor i skolan här behandlar mig som att jag är dum i huvet bara för att jag är en utbytesstudent och när jag inte fattar ett ord dom säger. Dom har fortfarande inte lärt sig att säga mitt namn heller...hur svårt kan det vara det är 4 bokstäver. Många i skolan tror fortfarande att jag heter Lena eller Linda. De har väldigt svårt med uttalet också. Fast jag kanske inte ska säga så mycket för jag har tydligen fortfarande min svenska accent som alla måste påpeka hela tiden. De flesta säger att de är avundsjuka på att jag har en accent eller så säger dom att den är gullig. Jag vill ju inte ha en accent försöker ju prata amerikanska. 
 
Juste har ju helt glömt att berätta att det är en till utbytesstudent på skolan, hon skulle ha kommit hit typ en vecka innan skolan började men hon blev försenad så hon kom inte hit förens förra veckan. Hon heter Elsie i alla fall och kommer från Ghana, Afrika. Jag såg inte henne första dagen men alla sa att hon var väldigt kort, och ja det kan man säga att hon var. Hon är nämligen en dvärg alltså en riktigt dvärg inte bara kortväxt. Hon verkar vara väldigt trevlig och hon pratar bra engelska. Har knappt pratat med henne har inte ens berättat att jag är från Sverige hehe så hon tror väl bara att jag är en amerikanare med en konstig accent. 
 
Annars så ville jag bara säga att jag gillar människorna här, amerikanare är så mycket mer öppna och sociala än om man jämnför med de flesta av oss stela svenskar. Dom kan komma fram och prata med en även fast man aldrig har träffat dom förut. En tjej som jag aldrig pratat med sa att hon tyckte att min topp var söt på en lektion och en tjej som jag snackade lite med på en av fotbollsmatcherna gav mig hennes nummer och sa att vi borde hänga nån gång. Dom är inte direkt blyga här, eller dom flesta är inte det i alla fall.
 
Ni får leva med att det här inlägget blev rörigt och att jag bara skrev massa random saker. Det var allt jag hade att berätta för er idag! Adioooos!
 

Bild från igår när jag satt hemma och hade tråkigt...va värsta regstormen!
 
Här är mina fina volleybollkläder som jag beställde som äntligen har kommit. Det är en t-shirt, hoodie och mjukisbyxor, alla har mitt efternman tryckt på dom! 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Du verkar ha det awesome! Men klaga inte på att dom behandlar dig som om du var dum, här borta så tror alla att jag typ är mentalt efterbliven eller nåt sånt! Hade gött!

Svar: Jaa du med ju! haha okej får väl vänja mig vet det antar jag! Ha det bäst!
Lina Clausen

2012-09-07 @ 08:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0