39 dagar senare...

Idag är det hela 39 dagar sen jag lämnade långa landet falukorv och åkte hit till USA och 28 dagar sen jag flyttade in hos familjen, tiden går hur snabbt som helst. Känns som jag har bott här i flera månader, man vänjer sig ganska snabbt. 
 
Nu har jag så mycket att berätta att jag inte vet var jag ska börja. Men jag börjar väl från början antar jag haha.
 
Nu har jag överlevt skolan i en vecka och 2 dagar, och då menar jag verkligen överlevt...man får kämpa för att klara av en skoldag här. Tänkte att jag kunde beskriva en vanlig vardag i mitt liv här om någon är intresserad:
Jag går upp 6.30 varje morgon och gör mig i ordning sen går jag ner och äter min yoghurt är för trött för att göra nåt annat till frukost. Sen när Darian har lyckats ta sig ur sängen och klätt på sig så klämmer alla in sig i bilen och åker till skolan som tar ca 20 min. Av nån anledning så åker vi alltid föresent även fast alla är klara. 
 
När vi kommer till skolan så har man ca 3 min att springa till skåpet och hitta sina böcker, mappar, skrivhäften, pennor, pärm osv och gå till klassrummet. Först har jag engelska, i den engelskan som jag är i är det ingen grammatik och sånt vi har typ bara litteratur. Jag som verkligen "älskar" att läsa. Just nu håller vi på med amerikansk litteratur historia. Kan knappt vänta tills vi börjar läsa stenåldersgamla böcker som jag inte kommer förstå ett ord av. Efter engelskan har jag study hall då gör jag antingen engelska läxor eller så gör jag ingenting. 
 
Sen har jag american history där det känns som man är i militären. När man ska lämna in läxor så har han gjort värsta systemet, där man skickar papprerna till varandra i klassrummet vi är kanske 30 pers så det tar ett litet tag. Sen har jag videoproduction där vi lär oss hur man gör bra videos och redigera osv. Just nu får vi bara massa häften att jobba med. Efter det har jag foto just nu pratar vi bara fotohistoria, ganska tråkigt. Snart kommer vi dock vi börja fota med film och jobba i mörkerrum. Sen är det äntligen lunch, den varar i hela 30 min då får man vänta på att alla seniors har tagit mat sen är det juniors. Man kan alltid välja mellan dagens lunch som hittils har varit pizza, chicken nuggets, mac and cheese, tacos, cheesburgare eller så kan man välja al a carte som är lite dyrare maträtter. Sen finns det alltid sallad som man kan ta istället och chips, energidryck, mjölk, glass och frukt. Allt kostar tyvärr. Man måste sitta kvar i matsalen tills en klocka ringer då får man gå och hämta sina böcker och gå till nästa lektion som är Keramik för mig. Hade prov på det i fredags fick bara ett fel så det var alltså ett A. Vi hade ett övningsprov i torsdags på det, det var exakt samma prov vi hade dan efter så det var bara att komma ihåg alla svar. Hur lätt som helst. 
 
Näst sista lektionen är matte eller geometri som jag har, det är som en vanlig mattelektion i Sverige bara att läraren jag har är lite udda som jag berättade förut. Sista och mest meningslösa lektionen är Who wants to be a millionaire? Där får vi bara massa jobbhäften att fylla i. Vi fick rita med färgpennor oxå hur vi trodde att en typisk miljonär såg ut och så fick vi även frågan hur en hund kan öka sitt kapital. Haha känns ju inte så viktigt att veta. 
 
Glömde säga det att mellan varje lektion så har man exakt 3 min på sig att gå til skåpet hämta och lämna böcker och gå till nästa lektion. Man får kriga sig fram för att hinna eftersom att alla lektioner slutar samtidigt, alla är i korridoren samtidigt och trängs. Om man vill gå på toa under en lektion måste man få en hallpass påskriven av en lärare. Om man glömmer en bok i skåpet eller nåt så får man inte ens gå och hämta den, då blir det kvarsittning eller nåt annat straff istället. 
 
Efter skolan så är det direkt till volleybollträningen som håller på antingen i 1 och en halv timme eller 2 timmar. Michelle eller Steven kör mig hem efter träningen och sen äter jag middag. Jag gör alla miljontalsläxor och duschar. När kl är runt 11-12 så kan jag äntligen gå och sova.
 
På tisdagar och torsdagar så har vi matcher också direkt efter skolan. Den första hemma matchen vi hade höll på till klockan 10. Vi var tvugna att sitta och kolla på varsity laget så jag fick inte middag förens halv 11 på kvällen och sen hade jag alla läxor att göra efter det. Den kvällen hatade jag volleyboll. I torsdags hade vi vår andra match, det var en bortamatch, då gick det jätte bra för vårt lag, vi vann alla matcher överlägset. Jag fick serva för första gången i en match och otroligt nog så gick den över, jag var så stolt över att jag träffade serven så jag glömde att jag fortfarande var med i spelet så jag missade bollen. 
 
För att ni ska orka läsa det här inlägget så tänker jag sluta skriva nu. 
 

Sarah flätade mitt hår innan matchen
 
Varsity laget första hemmamatchen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0