I wish everyday was Labor day

Medans ni jobbade hårt i skolan och jobbet idag så gjorde jag absolut ingenting för jag hade ledigt hoho. Det är nämligen labor day idag här då har nästan alla i USA ledigt från skolan och jobbet.
 
Innan jag berättar vad jag gjorde idag tänkte jag berätta om gårdagen. Igår så mådde både jag och Delaney lite halvt risigt, vi är förkylda och går runt och snorar och jag har hosta. Skypade med Carro, jättekul att få höra från henne och Crisse lite oxå! Jag, Michelle, Delaney och Allison tog oss iväg till Defiance där det finns lite affärer och ett shoppingentrum som inte har nåra roliga affärer, vilket var bra för mig så jag inte blev suktad att slösa mer pengar. Gjorde av med tillräckligt med pengar i lördags. När vi kom hem så tänkte jag att jag kunde börja med min engelska läxa som var att hitta betydelsen av konstiga ord i min feta gigantiska engelskabok. Jag satt i ca 2 timmar och bläddrade igenom HELA boken och kollade på varje sida och jag hittade ETT av typ 20 ord. Vilket slöseri med tid. Slutade med att jag bara googlade orden, sparade mycket tid.
 
Sen gjorde jag en lite impulsiv sak. Jag bestämde mig för att klippa av halva håret och färga håret rött. Haha nej skojar bara är inte riktigt redo för att göra en så stor grej än. Men jag gjorde däremot nåt annat. Efter 17 år så tyckte jag att det var dags att ta hål i öronen. Ja jag vet att jag är lite efterbliven som gör det nu men bättre sent än aldrig! Gjorde ont hela kvällen...vet inte om det bara är jag som är mesig eller om det är meningen att det ska göra ont. Är glad att jag har gjort det nu i alla fall, lika bra att få det överstökat. Det enda problemet är att man inte får ha örhängen på sig på volleybollmatcherna och jag måste ju ha dom i nu i 6 veckor. Aja det löser sig väl.
 
Så vidare till idag. Idag åkte hela familjen till deras kusiner som bor långt, långt ut på landet och har en liten sjö på tomten. Vi hade med oss en kanot och metspön. Så det blev lite fiske, men vi lyckades inte fånga några fiskar. Jag lyckades fånga en del sjögräs och löv däremot. Var supernära på att få en fisk, jag drog in linan så fisken va precis vid ytan men sen tappade jag den. Jag och Delaney som är sjuka var båda jättehängiga och jag blev överhättad av värmen. Sen blev Michelle biten av en stor spindel och deras kusiners hund fastande på nåt sett när den skulle gå upp ur sjön. Som tur är så välte dom inte kanoten när vi åkte i den som dom tydligen brukar göra. Jag måste verkat väldigt sur idag, jag var ju helt överhättad, hängig, jag har prov imorn och jag har volleyboll träning ikväll. Så jag va inte så possitiv idag. 
 
Nu ska jag snart skypa med min kära syster och sen är det träning ikväll! 
 
Har lite dåligt med bilder för tillfället...
Bild från mitt och Carros skypesamtal igår, spåårat!
 
Om man tittar noga så ser man att jag har ett örhänge på mig, valde små silverknoppar att ha på mig nu i början. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Agnes

OMG LINAAAAAAAAAAAAA, hål i öronen! :D :D Såg jättesnyggt ut! Ett tips, du kan sätta tejp över på träningarna. asså inte vanlig tejp utan det finns nån speciell tejp som man använder för att tejpa fast bandage och sånt. Sån fick jag ha på öronen när jag hade tagit hål i öronen och hade fotbollsträning :P Så du kanske kan hitta nåt liknande där borta i USA ;) Krya på dig! Saknar dig! Puss <3 <3

Svar: Hahah tack aggi :D ja javet jag hade sån tejp men man fick tydligen inte spela ändå :( saknar dig med pusss <3<3
Lina Clausen

2012-09-03 @ 22:47:43
Postat av: Ida

Dude! TJUSIGT! :D

Svar: Haha tackar så mycket :D
Lina Clausen

2012-09-04 @ 12:22:01
Postat av: Carro

Du kunde ju ha tagit en finare bild hahahaha!
Btw, varför googla du inte direkt för bara? Haha söt puss

Svar: hahah tog den bästas jag hade!! för att det var olika betydelser i boken och på internet för orden sa han...fett onödigt va det iaf! puss på dig
Lina Clausen

2012-09-07 @ 09:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0