Leverans från Sverige

Som ni märker så börjar jag blogga mer och mer sällan, har aldrig tid i veckorna. Jag är en väldigt upptagen människa numera. 
 
Såå i tisdags så var det "volleyball for cure" tror jag det hette i alla fall. Då spelar man en volleyboll match och så samlar dom in pengar för att stödja bröstcancer. Alla spelade i rosa tröjor oxå. Vi har en till sån match på måndag, väldigt bra grej tycker jag i alla fall. Vårt lag ska även sälja nyckleband för 4 dollar(28 kr) styck för att samla in pengar. Man fick sälja så många man ville, jag tog bara 5 eftersom alla andra oxå gjorde det. Trodde det skulle va svårt att sälja men jag och Allison gick runt och knackade på dörrar här i området, vi gick till rikhus området där 4 dollar är småpengar och dom köpte direkt, så pengarna rullade in. 
 
I torsdags så hade vi en till match eller det va en varsity match men hela JV laget va tvungen att sitta på bänken på matchen. Jag va ju helt inställd på att inte få spela men sen så kommer min tränare och säger "vill du att jag ska hjälpa till ta av dig örhängena för att du ska in och spela" jag frågade om hon skojade för ingen annan i JV laget hade fått gå in men hon va seriös. Var helt sjukt nervös visste inte ens vad jag gjorde och allt gick så snabbt. Jag fick en pass och gissa vad? Såklart så missar jag den.
 
Har haft mycket prov och läxor den här veckan oxå. FIck 100 % på ett matteprov och sen hade jag ett engleskaprov som bara en person hann göra klart på lektionen så man fick göra klart den dan efter...bara i USA dom skulle låta nån göra det. 
 
Höll nästan på att glömma det viktigaste som har hänt den här veckan. I torsdags så fick jag äntligeeeen mitt paket som var mer än en vecka försenat. Det var resten av min födelsedagspresent från päronen hemma i Sverige. Så nu har jag 6 st marabou chokladkakor, 3 st skvallertidingar och så fick jag även dl-mått och sånt ifall jag ska baka nåt. Som jag har längtat efter min choklad. Min värdfamilj är oxå helt fast i svensk choklad dom hade kollat upp en hemsida där man kunde beställa det hit. 
 
Idag har jag spelat ÄNNU en volleyboll match. Satt och pratade med en tjej från laget hela matcherna så jag vet inte ens vad poängen blev. Fick spela lite också. Nu ikväll hade jag tänkt att åka på en födelsedagsfest, det är en tjej från laget som fyller år idag och sen åka med Lindsi och Dakota till Gabe men v familjen ville tydligen åka iväg och shoppa så jag blev lämnad själv här utan nån skjuss. Saknar tunnelbanor och bussar och att kunna åka var man vill när man vill. Man är beroende av bilar här. Ska i alla fall till Gabe nu ikväll, börjar bli frustrerad av att vara fast här i huset. Jag fördrev tiden med att göra min fotografiläxa som var att fota typ 24 bilder med linjer och kontraster osv med en maunell kamera med film i. Hatar att krångla med film när det finns digitala kameror men det är jätte kul att kunna använda en sån kamera nu i alla fall. 
 
Imorn har jag ett jobbigt beslut att ta. Ska jag gå på homecoming dansen eller inte? Det är frågan det. Om jag ska gå på den(den är nästa lördag) så måste jag köpa klänningen imorn. Alla säger att det är tråkigt och stelt för ingen dansar så vet inte om jag vill lägga ner pengar på klänning och skor och allt men samtidigt så måste man ju prova det. Får se imorn hur jag gör!
 
Där står jag heelt förvirrad och lost.
 
Una paket pour moi
 
 
Såhär uttråkad är jag just nu. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Men halåå (Djibban-uttal) du kan inte skippa homecoming dance! :O :O :O

Svar: Haha jag har bestämt mig för att gå nu faktiskt :D håller med vore tråkigt att missa!
Lina Clausen

2012-09-30 @ 11:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0