Pepprally, Footballgame och sleepover

I fredags så hade vi 4 minuter kortare lektioner så dom var bara 41 minuter för att vi skulle hinna ha pepprally efter skolan. För er som inte vet vad pepprally är så innebär det att alla elever och lärare i skolan samlas i idrottshallen och så uppträder alla cheerleaders och gör sina olika cheers. Sen presenterar dom alla som håller på med nån sport i skolan. Man fick gå ner framför läktaren där alla satt, tillsammans med sitt lag och så berättade dom lite om hur det gick i matcherna och vilka som var med i laget. Anledningen till att man gör det är för att alla ska bli peppade inför fotbollsmatchen. Den årskursen som var mest högljud fick the cheerstick eller vad den nu hette som är ganska ful pinne som nån gjort på träslöjden nån gång i tiden. Det var freshments som vann den. 
 
Efter det åkte jag hem och åt middag och sen åkte jag tillsammans med Lindsi och Alexis(Som båda går i mitt volleyboll-lag) till matchen som var i grannstaden Eden. Det här är den viktigaste matchen på året för att Edgerton och Eden är rivaler. Tidigare i veckan så hade nån från Eden brutit sig in i vår skola och satt upp en t-shirt i matsalen som det stod "Beat Edgerton" på. Tydligen så har Edgerton vunnit över Eden 10 år i rad nu, men i år så var vi inte ens nära. Vi blev nästan utklassade. Det var nästan fler Edgerton fans i publiken än Eden även fast det var bortamatch för oss, så det var många besvikna fans som gick hem därifrån. 
 
Efter matchen så sov jag och Alexis över hos Lindsi hon bor typ 5-10 minuter utanför Edgerton. Det var en väldigt kul kväll vi snackade skvaller på skolan, målade naglar och tittade på filmen step-brothers. Tyvärr så var vi tvugna att gå upp tidigt för att Alexis skulle iväg och shoppa med sin familj och Lindsi skulle iväg med sin mamma. Resten av dagen så gjorde jag inte så mycket så jag passade på att skypea med Agnes! Väldigt kul att få höra vad som händer hemma och prata av sig lite.
 
Sen fick jag veta 15 minuter innan vi åkte att vi skulle till Fort Wayne(som ligger i Indiana) och äta middag. Jag satt i pyjamas oduschad och osminkad så det blev lite stressigt. Vi hann i alla fall shoppa lite innan vi åt middag i gallerian kanske lägger upp bilder på det jag köpte. Vi åt middag på ett steakhouse som hette Bakery street det var god mat men det tog evigheter innan själva varmrätten kom för att servitrisen pratade så himla mycket och vi skulle äta massa förrätter och grejer. Tror vi va där i minst 2 timmar. En annan dålig grej var att det var ett sällskap som satt bakom oss som var typ 10 pers och dom måste varit halvt döva eller nåt för dom skrek hela tiden när dom pratade med varandra. Folk ibland asså. Trevlig kväll i alla fall!
 

Kennedy(en senior i mitt volleybolllag) hade klätt upp sig för fotbollsmatchen i fredags
 
Edgerton bulldogs!
 
Här får dom utskällning efter förlusten
 
Jag och Lindsi. Glömde ta en bild med Alexis också.
 
Alexis målade mina naglar
 
Vet inte varför jag är så fascinerad av amishfolk men här är en till bild på dom. Glider fram på vägarna mest häst och vagn.
 
lol.
 
Delaney's GIGANTISKA onionrings
 
Min mat 
 

Cheerleadsen kastade ut t-shirt till publiken. Alla krigades om att få en och jag stod bara där och kollade på matchen och så kommer en t-shirt flygande rakt mot mig och jag fångar den. Alla vänder sig om och kollar avundsjukt. Kände mig fett nöjd. Den är dock gigantisk strlk XL.
 
Köpte ett par skinny-jeans från american eagle och ett par chinos från Abercrombie and fitch
 
Mysig tjocktröja från american eagle (det kanske inte var så svårt att lista ut)
 
Jeansskjorta från american eagle
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Ååhhh asså ju mer jag läser här desto mer vill jag bara lämna det här hemska landet och göra som du! Är så avis!!

Svar: Det är bara att komma hit! finns plats för dig oxå :D
Lina Clausen

2012-09-03 @ 17:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0