Volleyboll turnering

I fredags så blev det ingen försening i skolan...blev första vanliga skoldagen på hela veckan. Helt sjukt ju att dom ställer in dagar och har förseningar för lite dimma. På fredagar är det ju alltid fortbollsmatch och det här var första matchen som jag inte gick på. Hade flera andlendningar till varför jag inte gick. Jag var redan trött efter skolan och träningen, jag skulle upp kl 6 dan efter, det var risk för regn(vilket stämde) och laget dom spelade mot var så mycket bättre än vårt lag. Dom var från grannstaten Michigan och dom krossade oss! Känner inte att jag missade nåt. Åkte till Wallmart istället med Delaney och Steven hade en del grejer jag behövde köpa.
 
Igår(lördags) så gick jag ju som sagt upp kl 6 för att vi skulle iväg på volleyboll turnering i Archbold, ca 1 timme härifrån. Cross country laget skulle också till samma stad och dom hade brist på busschaufförer så vi fick dela buss med dom. Blev proppfullt på bussen och det gick inte att sova när alla pratade konstant. 
 
Det blev en väldigt lång och seg dag, vi spelade mot 4 lag och man spelar bäst av 3 matcher mot varje lag så det tog sin tid. Dessutom bara för att vi förlorade mot första laget så fick vi vänta i mer än en timme på att få spela mot nästa lag. Jag spelade ju inte ens på hela dagen för att jag ville inte ta ut mina örhängen. Det går säkert bra att ta ut dom i nån timme men jag tar det säkra före osäkra. Känns ovärt att ta ut dom för att få spela i typ 5 min. Vi fick knappt nån mat heller på hela dan, eller vi fick mat men det var mer som snacks. Lunchen bestod av chips, ckokladbakelse, jordnötssmör och jelly macka, cheessticks, banan, äpple och vindruvor och lite annat. Jag blev hyggligt mätt i alla fall så det funkade. Kom hem runt kl 5 och när jag kom hem så ville familjen spela softball. Så det var bara att lämna väskan och dra vidare. Kändes som i en amerikansk film när man står med en varsin handske och kastar baseball med varandra. Fick även öva lite på att slå bollar med slagträet. Jag ska ju spela softball i slutet på året så det är bra övning, det är hur mycket regler som helst som jag måste lära mig först innan jag ens kan börja spela.
 
Hallen vi spelade i 
 
Väldigt suddig bild men här är en del av vårt JV lag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0