Williams county fair

Idag åkte hela familjen förutom Darian iväg till Williams County fair. Fair är en väldigt stor grej här i USA eller i alla fall i småstäder ute på landet. Om ni inte vet vad det är så är det som en marknad med massa åkattraktioner, man kan köpa massa friterad mat, kolla på massviss med olika djur som kossor, hästar, får, getter, kaniner, kalkoner, gäss och dom har en hästtrav tävling när dom sitter i en liten vagn efter hästen och tävlar på en bana, massa olika spel där man vinner saker och annat. Alla där va klädda i cowboy boots, hattar och rutiga skjortor, eller inte alla men dom som jobbade där med djuren och så.
 
Det var kul att bara gå runt och kolla på alla människor och djur och grejer. Träffade många som jag kände från skolan där också. Innan vi åkte dit så sa jag aldrig skulle prova konstiga saker som dom friterar men jag är glad att jag gjorde det. Jag har nu provat att äta friterade Oreo's, snickers, Reese's(jordnötsgodis) och friterad ost. Allt var jättegott! Provade också nåt som hette elephant ear som är nånting friterat som sen är toppat med kanel och socker. Vet att det kanske låter äckligt men smakade som kanelbullar. 
 
Dagens höjdpunkt var när jag, Allison och Delaney körde ett sånt där spel och priset var en levande guldfisk i en liten plastpåse med vatten. Man behövde bara träffa en pingisboll i en av alla skålar som fanns, man fick 8 försök och jag satte den på andra. Allison och Delaney missade första omgången men körde igen och dom lyckades båda sätta den! Så vi gick hem alla 3 med en varsin guldfisk, vilket Steven och Michelle inte var allt för glada för. Vi försökte vinna krabbor först också men det var för svårt tyvärr. Men nu är jag i alla fall stolt ägare av en guldfisk, dom kan tydligen leva i över ett år så mamma och pappa beredd er på att jag kanske har sällskap med mig hem sen!
 
Bildbomb från dagen:
 
Man vet att man är på landet när dom säljer traktorer
 
 
Här kunde man kolla på svin
 
Tjocka grisar som chillar med livet
 
Skedar lite
 
 
 
Äckliga kalkoner
 
 
Massor av kaniner
 
Måste va största och fetaste kaninen jag har sett men skönhet kommer ju i alla storlekar
 
Här tävlar folk med sina getter. Dom måste få geten att stå på ett speicellt sett och den måste va fin osv. Sen går en domare runt och inspekterar dom
 
 
Man kunda köpa alla möjliga konstiga saker mycket friterat. Bland annat friterade pickels
 
Och friterade raviolis...euw
 
Här är den friterade osten det var faktiskt gott! Man kan skymta donutsen som vi köpte också.
 
Friterade Oreo's, snickers, cookie dough, Reesen's och nåt annat. Det smakade mycket bättre än vad det låter och ser ut. Värt att prova!
 
Elephant ear. Något friterat med kanel och socker på.
 
Här har vi honom min stolthet. Döpte honom till Tatum efter skådespelaren Channing Tatum. En ståtlig och storartad fisk som denna förtjänar ett unikt namn. 
 
Lycklig tjej!
 
Trippel lycka!
 
Fiskarnas nya hem i köket. Hoppas inte katten blir hungrig och äter upp dom!
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0