Bättre sent än aldrig

Det här måste vara den tråkigaste bloggen någonsin, jag ber om ursäkt för att jag ALDRIG uppdaterar den. Det blir ganska tråkigt att blogga efter ett tag, känns som att man pratar med sig själv nästan. Och jag har fullt upp hela tiden så jag prioriterar att göra andra saker på den lilla fritid jag har. 
 
Har inte berättat nått om min Florida resa ännu, tänkte bara sammanfatta lite kort vad jag gjorde dom 2 veckorna. Första veckan så var jag ju där med EF och världens skönaste ubytesstudenter från hela världen. Vi åkte till Daytona beach, alla stora nöjesfält som Disney's Magic Kingdom, Animal Kingdom, Epcot och även Universal Studios och 2 vattenparker. Och en outlet mall. Den veckan var helt perfekt, förrutom att det va väldigt långa dagar. Vi lämnade hotellet (vi bodde utanför Orlando) runt 9 varje morgon och kom tillbaka 10-11 på kvällen. Ni vet ju själva hur jobbigt det är att stå i köer och gå runt hela dagen. Jag har ju aldrig gillat att åka bergochdalsbanor men jag bestämde mig för att inte vara en partypooper så jag åkte med på nästan alla attraktioner och jag lever ju fortfarande. Om ni får chansen att åka till Florida så borde ni verkligen åka till Universal Studios, det är så Amerikanskt dom har verkligen gått all out med detaljer. 
 
Bussresan var väääldigt seg, tog runt 20 timmar men sällskapet var ju bra så det funkade i alla fall. Vi hann i alla fall att lära känna varandra väldigt bra den veckan och vi har redan planer på att ses igen senare det här året. 
 
Andra veckan så var jag där med min vfamilj. Vädret va inte riktigt lika bra(vi hade tornado varning en dag) men det blev en lyckad vecka i alla fall. Vi hann med att åka till NASA där dom skjuter upp rymdraketer, paddla kajaker där vi såg delfiner och manater (visar en bild på vad det är), och vi gick runt i en Wild Life park där vi såg vilda alligatorer, sköldpaddor, Armadillos, tvättbjörnar osv. Och annars så chillade vi vid poolen eller havet (jag fick bada själv i havet för det mesta vfamiljen tyckte att det va för kallt). 
 
Vi kom hem sent på lördagskvällen och sen på söndagen så var det påsklunch hos Michelle's föräldrar. Det blev 2 väldigt intensiva veckor, men helt klart dom bästa veckorna på året. När jag kom hem så var det inte nog med att ha deprimerande Ohio väder, jag blev ju tvungen att bli sjuk också. Hade feber, ont i halsen, huvudet och täppt osv och sen nu har jag öroninflammation, så ja livet leker. 
 
Lite bilder från Florida: 
 
Hela EF gruppen utanför Universal Studios
 
Harry Potter World i Universal Studios
 
Hogwarts
 
Jurassic park
 
Ingen tvekan om att den här ekorren är amerikansk. 
 
Universal Studios
 
 
Disney's Magic kingdom
 
Jag utanför slottet i Dinsey World
 
EPCOT
 
Fv. Jag, Jeff, Flavia, Yuta, Viktor, Nicole och Julian
 
Jag och Flavia från Italien 
 
Fabricio, Flavia och Nicole
 
Yuta och Fabricio
 
Rock N Rollercoaster (snabbaste berochdalbanan på Hollywood Studios) 
 
Daytona beach
 
Har många fler bilder från Florida, men det går inte att ladda upp fler just nu av nån anledning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0