och så var det helg igen...

Blev en kort och skön vecka, hade 2 dagar skola och sen helg igen. Fast det lär behövas för att nästa vecka är det terminsexamen i alla klasser, vissa startar redan på måndag och håller på resten av veckan. Har massor att plugga så livet suger just nu. Har bland annat runt 80 ord att lära mig för American history provet och 40 glosor för engelska osv. 
 
Har inte hunnit berätta om nyår ännu kom jag på. Det blev som jag hade planerat, åkte först till Elsie(den andra utbytesstudenten) och hängde hemma hos henne ett tag sen kom Kelse och hämtade mig och så åkte vi till en fest som var hemma hos en kille i min klass som heter Thomas. Det blev en lyckad kväll i alla fall, fast jag missade the balldrop på times square som dom visar på tv för att jag va tvungen att åka hem för att Gabe som skulle skjussa hem mig hade cerfew vid 12. 
 
Dom 2 sista dagarna på lovet så var jag bara hemma och njöt av min fritid innan det va dags att gå tillbaka till gamla vanorna igen och skola. Det är svårt att vänja sig vid att gå upp kl 6.30 igen när man har vaknat runt 10 varje morgon i över en vecka. Ni vet ju säkert själva. 
 
Fick lite dåliga nyheter i veckan också. Jag var jätte taggad på att gå på en Taylor Swift konsert i maj men såklart så skulle ju dom planerna förstöras. Det visade sig att dom hade bokat biljetter på samma dag som jag har Prom. Så det va Taylor Swift konsert eller Prom? Prom är ju en ganska stor grej här i USA så jag kände mig nästan tvungen att välja det så ingen konsert för mig...
 
Jag skrev ju förrut att jag verkligen såg fram emot att åka till Florida men efter att ha kollat på ett tv-program om hajattacker så vet jag inte ens om jag kommer våga gå nära vattnet. Har aldrig ens tänkt tanken att en haj kommer att attackera mig när jag har varit i Egypten och Thailand osv men nu efter att ha sett massa hemska bilder så är jag livrädd. Även fast det typ bara dör 5 människor om året av hajattacker i världen. Jag kan ju va en av dom 5 personerna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   Har en personlig hårstylist här, min 9-åriga värdsyster Allison.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0