Red Wings

Skolan blev inställd idag pga is och dimma även fast jag ser varken nån is eller dimma ute, men nu har jag iaf tid att blogga. Min helg har bestått av tv-serier, sova, läxor, skypea, äta, spela wii och passa hundvalpen. Sen får jag ju inte glömma höjdpunkten av helgen i fredags när vi åkte till Detroit för att kolla på en NHL hockeymatch mellan Detroit Red Wings och Minnesota WIlds.
 
Det va andra gången jag va på en hockeymatch och jag kan säga att det är så mycket mer värt att gå på en hockeymatch här i USA än i Sverige. Min vfamilj är stora Red WIngs fans så dom va super taggade. Som tur var så vann dom matchen, det blev 5-3, så det va en bra match. Fick även se ett slagsmål, det är ju det som gör matcherna roliga.
 
Det är 6 st svenskar som spelar i Red Wings och en i Minnesota Wilds så jag tog med en skylt på svenska och gick ner till glaset för att försöka få uppmärksamhet av svenskarna men näääpp dom brydde sig inte, men jag ger inte upp nästa match vi ska på om nåra veckor så kör jag igen.  
 
En annan lite cool sak när vi va på matchen var att man kunde se Kanada, det va bara en flod med en kort bro över och så var man i Kanada. Men vi åkte inte över för att jag skulle bli fast där utan ett papper och mitt visa. 
 
Här kommer bilder: 
 
Här är min skylt som jag höll upp på matchen. Som ni ser så stavade jag Stockholm fel hehe, börjar bli lite amerikaniserad. 
 
Väldigt suddig bild men ljusen ni ser är Kanada
 
 
 
 
 
Såhär nära va jag Zetterberg, det ni! 
 
 
 
 
MÅÅL
 
Winners
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0