Sverige <3

Nu har jag ju varit här halva tiden, alltså 5 månader. I början va ju allting nytt och spännande och jag hade nästan ingen hemlängtan alls men nu när man har kommit in i vardagen här och man gör nästan samma sak varje dag så börjar man ju få lite hemlängtan. Jag börjar störa mig på saker här och saker som folk säger och har tröttnat på maten. Har redan gått upp 2-3 kg. Saknar tunnelbanor och bussar (ja även fast SL suger) och kanelbullar, köttbullar, lösgodis och bara allmänt svensk mat, att gå hem från skolan utan att ha 23839 läxor att göra, att ha en biograf med mer än 3 filmer att välja mellan och framför allt mina underbara vänner och familj. 
 
Jag vet att man borde va tacksam att ens få chansen att åka hit och det är jag verkligen och dom säger ju att man ska njuta av tiden så länge man är här för det här året går jätte fort. Dom flesta dagarna här är jätte bra men vissa dagar känner jag mig redo att packa och åka tillbaka till Sverige. Nu menar jag ju inte att jag vill avbryta mitt år och åka hem men vissa dagar är bättre än andra. Vissa kanske tror att jag har värsta äventyret här hela tiden men det är inte alltid en dans på rosor direkt. 
 
Kolla vad jag hittade på Walmart idag. Anna's pepparkakor! 
 
Saknar:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0