Thank God It's Friday

Fick för mig att det skulle bli en lugn vecka efter alla examen var över och för att det är en ny termin nu för oss men näpp inte i det här landet, har hunnit haft 3 prov redan första veckan av vårterminen. Den här veckan har ändå varit en av dom bästa hittills. Veckan började med i måndags att vi fick ta hem den efterlängtade hundvalpen, som heter Lucy för er som inte visste och är en 6 veckor gammal beaglevalp. Har alltid velat ha en hund så det är som att leva sina barndomsdröm. Valpar är verkligen som små bebisar, deras liv består ju av att gråta, bajsa, kissa, äta och sova.
 
Vfamiljen hade ju redan en katt och en hund sen innan och det roliga är att deras vuxna hanhund är livrädd för Lucy, han går och gömmer sig under bord och stolar när hon kommer nära. Valpen är helt underbar iaf, det är otroligt svårt att slita sig när man ska till skolan. 
 
För att göra veckan bättre så slapp jag min mattelektion i onsdags för att en föredetta Ohio state college amerikansk fotbollsspelare skullle hålla ett tal om engagemang. Han va hur skön som helst, men det bästa var när hans kompis från College, Ryan Holliday sjöng nåra låtar från sitt album för oss. Lägger upp en video av honom här. 
 
En till sak som hände i skolan den här veckan är att 3 lärare på vår skola är beväpnade numera, efter skolsjuktningen i Connecticut. Vår skola har inte råd att ha en riktig polis i tjänst i skolan så nåra lärare får agera poliser. Så dom går runt med pistoler runt midjan, vet inte riktigt om jag gillar det. Det är ju USA i ett nötskal att lösa alla problem med vapen.
 
Som jag sa så började vår nya termin i måndags, ny termin innebär ju nytt schema. Såhär ser mitt schema ut just nu:
1. English 11 B 
2. Study Hall
3. American History B
4. Video Production 2
5. Entrepreneurship
Lunch
6. Advanced Ceramics
7. Geometry B
8. Business Law 
 
Inte så stor förändring från förra terminen, känns som att jag har svårare klasser nu dock. 
 
Här är han, enjoy!  
 
Bilder från veckan: 
 
Oscar springer och gömmer sig för valpen 
 
Lucy 
 
Trötter
 
Fick även ett litet paket från Sverige från min kära mor och far hemma i Sverige med massa nödvändiga saker
 
Mitt försök att göra Chicken quesadillas när jag lagade middag åt familjen i onsdags
 
Joel Penton- Den Amerikanska fotbollspelaren 
 
Joel Penton's och Ryan Holliday's autografer 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0